Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Skip to main content

Στο πλαίσιο της καμπάνιας της ΟΝΝΕΔ «ΑΥΡΙΟ» ο Πρόεδρος της οργάνωσης Κώστας Δέρβος, ο Γραμματέας της Κ.Ε. Ανδρέας Καρασαρίνης, ο Υπεύθυνος Στρατηγικού, Πολιτικού Σχεδιασμού και Επικοινωνίας Κώστας Μαμουλής και ο Πρόεδρος ΟΝΝΕΔ Λέσβου Παναγιώτης Αγουρογιάννης επισκέφθηκαν στη Λέσβο τον Χρήστο Κουτσοτάσιο και τον Γιάννη Βασιλέλλη, δυο νέους που επέστρεψαν μετά τις σπουδές τους στο νησί ώστε να ασχοληθούν με την καλλιέργεια της ελιάς και την τυποποίηση και επεξεργασία των παραγώγων της , αντίστοιχα.

Ο Χρήστος και ο Γιάννης αισθάνονται δικαιωμένοι από την επιλογή τους. Όμως, όπως μας είπαν, δεν είχαν φανταστεί πόσο πολύπλοκο είναι το ρυθμιστικό πλαίσιο και πόσο δαιδαλώδης μπορεί να γίνει η γραφειοκρατία. Η αδυναμία έγκαιρης καταβολής των Ευρωπαϊκών επιδοτήσεων τους οδηγεί συχνά σε χρηματοοικονομική ασφυξία, και το ρυθμιστικό πλαίσιο, για το ελαιόλαδο, κάθε άλλο παρά φιλικό είναι για τους νέους επιχειρηματίες και επενδυτές. Στην περιοχή που δραστηριοποιούνται τα παιδιά, μάλιστα, χιλιάδες τόνοι ελαιόλαδου που θα μπορούσαν να διοχετεύονται στη διεθνή αγορά δεν εξάγονται ποτέ, καθώς η διαδικασία έκδοσης διεθνούς πιστοποίησης είναι πολυδάπανη και χρονοβόρα. Επιπλέον, ο κρατικός μηχανισμός κρατάει πολλούς ελαιοπαραγωγούς σε αβεβαιότητα, μέσα από ένα ιδιότυπο καθεστώς προσωρινών αδειών σε ελαιοτριβεία, καθιστώντας εξαιρετικά επίφοβη κάθε επιπλέον επένδυση σε νέες τεχνολογίες και μεθόδους παραγωγής.

Τα υπόλοιπα προβλήματα που μας εξέθεσαν ο Χρήστος και ο Γιάννης δεν είναι πολύ διαφορετικά από αυτά που μας τονίζουν όλοι οι νέοι επιχειρηματίες και ειδικότερα αυτοί που δραστηριοποιούνται στη νησιωτική Ελλάδα. Τα προβλήματα των αναξιόπιστων θαλάσσιων μεταφορών, του υψηλού ΦΠΑ και του συνδυασμού φόρων και εισφορών πρακτικά καταστρέφουν κάθε προοπτική κερδοφορίας.

Εδώ και χρόνια ακούμε επαίνους για το ελληνικό ελαιόλαδο, το οποίο αποτελεί και τη βασική πηγή εισοδήματος για πολλούς παραγωγούς σε όλο το μήκος και το πλάτος της χώρας. Όμως, παρά τις εξαγγελίες, δεν έχουμε δει ακόμα μια εθνική στρατηγική για την ανάδειξή του προϊόντος αντίστοιχη με αυτές άλλων χωρών του Ευρωπαϊκού Νότου. Το ελληνικό ελαιόλαδο πρέπει να αποκτήσει αναγνωρίσιμο brand διεθνώς με δράσεις που υπερβαίνουν τις προσπάθειες μεμονωμένων παραγωγών και συνεταιρισμών. Τέλος, η πολιτεία πρέπει να βρει τρόπους να στηρίξει τους εγχώριους παραγωγούς παρά να τους θέτει γραφειοκρατικά εμπόδια.

Στην Ελλάδα του #avrio, οραματιζόμαστε ένα επιχειρηματικό πλαίσιο που θα ενθαρρύνει τους νέους επαγγελματίες δίνοντας ξεκάθαρα κίνητρα για την αύξηση της παραγωγικότητάς τους, και όχι ένα κράτος – τροχοπέδη στον κόσμο της εργασίας και της παραγωγής.