Ένας από τους βασικούς πυλώνες πάνω στους οποίους οικοδομείται το σχολείο του μέλλοντος το οποίο φιλοδοξεί η ΟΝΝΕΔ να δημιουργήσει με την καμπάνια της «Το σχολείο που θες» αφορά τις ψηφιακές δεξιότητες που χρειάζονται οι μαθητές για να αντιμετωπίσουν τις σύγχρονες προκλήσεις.
Στην προσπάθεια για τη δημιουργία μιας πρότασης για ένα σύγχρονο, προσιτό και ουσιαστικό πρόγραμμα σπουδών στα σχολεία η ΟΝΝΕΔ διοργάνωσε εκδήλωση με θέμα τις ψηφιακές δεξιότητες που μπορούν οι μαθητές να αποκτήσουν μέσα από το σχολείο. Στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Δημοσίου Δικαίου στην Πλάκα παρευρέθηκαν ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, ο Γιάννης Μπρατάκος Γενικός Διευθυντής ΝΔ και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας πληροφορικής D.D SYNERGY Α.Ε. και ο Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας «100mentors» Γιώργος Νικολετάκης, και συνομίλησαν με μαθητές και μέλη της Οργάνωσης για την ανάγκη ενίσχυσης των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών, την ανάγκη για υιοθέτηση μιας εθνικής στρατηγικής σε σχέση με την καλλιέργεια ψηφιακών ικανοτήτων ενώ χαιρετισμό στα μέλη απεύθυναν ο πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ Παύλος Μαρινάκης και ο Υπεύθυνος ΜΑΚΙ Γιάννης Ρουσόπουλος.
Σε μια εποχή που διαρκώς μεταβάλλεται και όλα είναι δυνατά μέσα από ηλεκτρονικά μέσα οι μαθητές στα σχολεία ενός σύγχρονου ευρωπαϊκού κράτους πρέπει να απολαμβάνουν το προνόμιο της ψηφιακής εκπαίδευσης αποκτώντας τα εφόδια που θα χρειαστούν στην κοινωνία των πολιτών δήλωσε ο πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ Παύλος Μαρινάκης.
Ακολουθούν αποσπάσματα από τις ομιλίες των εισηγητών:
Κυριάκος Πιερρακάκης: Οι δεξιότητες του μέλλοντος είναι κάτι που έχει απασχολήσει εδώ και χρόνια τη συζήτηση. Η λέξη απορρόφηση κατατρέχει τους μαθητές όταν καλούνται να αποφασίσουν για το μέλλον τους και καθορίζει τις προοπτικές, τα όνειρα και τις φιλοδοξίες τους. Η λογική αυτή είναι ξεπερασμένη. Έχουμε μπροστά μας την Τέταρτη Βιομηχανική Επανάσταση. Άθροισμα τεχνολογιών που μπορούν να αλλάξουν το οικονομικό μοντέλο του πλανήτη.
Γιάννης Μπρατάκος: Στόχος της χώρας μας πρέπει να είναι η μείωση του “ψηφιακού χάσματος” που παρατηρείται ήδη μεταξύ των χωρών οι πολίτες των οποίων έχουν πρόσβαση στις νέες τεχνολογίες και άρα σε περισσότερη πληροφορία και σε όσους δεν ωφελούνται από αυτές, κυρίως λόγω κοινωνικών και οικονομικών παραμέτρων.
Γιώργος Νικολετάκης: Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι σήμερα αυτή η συζήτηση είναι ζήτημα “ζωής και θανάτου” μιας κοινωνίας που δε θέλει να ξεπεραστεί ιστορικά.
Είναι ελπιδοφόρο και σας συγχαίρω που διευρύνετε το δημόσιο διάλογο για να γίνουν οι ψηφιακές δεξιότητες στο σχολείο, αλλά και εκτός αυτού, μέρος της κεντρικής πολιτικής ατζέντας. Μιας εθνικής στρατηγικής που βλέπει το μαθητή και ως ψηφιακό πολίτη (digital citizen) και το κράτος ως το φορέα που ενθαρρύνει την προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη των παιδιών μας σε ένα τεχνολογικά ρευστό, αλλά και γεμάτο ευκαιρίες κόσμο.”
Για το Γραφείο Τύπου