Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Σύμφωνα με την πρόσφατη ειδησεογραφία, το προσχέδιο νόμου του κ. Σπίρτζη φέρεται να περιέχει διάταξη η οποία στην πράξη καταργεί τις διαδικτυακές υπηρεσίες διαμεσολάβησης μεταξύ οδηγών ταξί και επιβατών. Με μια κίνηση που είτε είναι εξόφληση γραμματίων σε οργανωμένα συμφέροντα είτε υποθήκη για τις επόμενες εκλογές, η Κυβέρνηση μας δείχνει για ακόμα μια φορά τις προτεραιότητές της: Ότι, δηλαδή, δεν πρόκειται ποτέ να βάλει το συμφέρον των αναρίθμητων επιβατών πάνω από τα μετρημένα κουκιά των βολεμένων μειοψηφιών με τις οποίες συνδιαλέγεται προνομιακά. Ότι ουδόλως την απασχολεί αν θα χάσουν τη δουλειά τους άνθρωποι του ιδιωτικού τομέα, ειδικά όταν αυτοί δε μπορούν να φέρουν τις ψήφους των ίδιων και των συναδέλφων τους στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Ότι της είναι αδιάφορο, σε μια Ευρωπαϊκή χώρα, πως τα τελευταία 50 και πλέον χρόνια οι Κυβερνήσεις βρίσκουν τρόπους να ανοίγουν τις αγορές και όχι να τις κλείνουν.

Υπάρχει, όμως, ακόμα μια διάσταση στην απόφαση της Κυβέρνησης. Το γεγονός της σύμπτωσης των συμφερόντων αυτών που δε θέλουν να αλλάξει η θέση τους με την πολιτική αυτών που δε θέλουν να αλλάξει τίποτα οφείλεται στην ιδεολογία του κ. Τσίπρα και της παρέας του. Την ιδεολογία της άρνησης, του λουδιτισμού, του μόνιμου επαρχιωτισμού, της μικρής Ελλάδας του περιθωρίου όπου λίγοι νέμονται τους κρατικούς πόρους μέσα από αυστηρές και άκαμπτες διαδικασίες αδειοδότησης για τους εκλεκτούς τους.

Η εταιρία που με τόσο μένος θέλει η Κυβέρνηση να εξαφανίσει, αντιπροσωπεύει την καινοτόμο ωφέλιμη επιχειρηματικότητα σε μια αγορά που, μέσα από τις ρυθμίσεις της, την εχθρεύεται διαχρονικά. Ιδρύθηκε στην Ελλάδα, από τις έξυπνες ιδέες Ελλήνων, δε ζημίωσε κανέναν (καθώς λειτουργεί με αδειοδοτημένους επαγγελματίες οδηγούς ταξί) και έδωσε στον καταναλωτή δυνατότητα αξιολόγησης, ξεκάθαρες χρεώσεις και μια πλατφόρμα που παρέχει ασφάλεια και σιγουριά στον επιβάτη. Πέρυσι δε, αποτελούσε το success story των start-up επιχειρήσεων στη χώρα μας, καθώς συγκέντρωσε 40 εκατ. ευρώ, πουλώντας απλώς μια εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα. Για να συγκεντρώσει το ίδιο ποσό η Κυβέρνηση έπρεπε να ιδιωτικοποιήσει ολόκληρο το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Ίσως η εμπάθεια να πηγάζει από τις συγκρίσεις.